Munkáltatói költségek optimalizációja
A „munkáltatói költség audit” célja minden, a munkavállalók részére történő kifizetéssel és juttatással kapcsolatos költségek felülvizsgálata adójogi szempontból.
Az audit során elsősorban a személyi jövedelemadó és a szociális hozzájárulási adó szemszögéből vizsgáljuk felül az egyes költségnemeket, de minden egyéb felmerülő adóvonzatot és kötelezettséget is ellenőrzünk (pl. társasági adó, ÁFA, stb.). A vizsgálat tárgya kiemelten, de nem kizárólag:
- a munka díjazásához kapcsolódó kifizetések (munkabér, jutalom, stb.)
- költségtérítések (kiküldetések, munkába járás)
- egyéb juttatások
- egyéb kifizetőként teljesített juttatások
Tapasztalatunk szerint számos adó- és járulékkedvezmény, illetve egyéb csökkentési lehetőség nem teljes körűen kerül kihasználásra a kapacitás hiánya, az adminisztrációs terhek, illetve a bonyolult jogszabályi háttér okán.
A szabályozás szakszerű segítséggel történő áttekintésével, az adminisztrációs folyamatok egyszerűsítésével, vagy a korábbi gyakorlat fejlesztésével jelentős megtakarítást lehet elérni. Mi ebben segítünk.
Munkánk során:
- összefoglalót készítünk az elérhető kedvezményekről
- igény szerint felmérjük az egyes kedvezmények igénybevételének teljes körűségét
- szükség esetén javaslatot teszünk a kedvezmények bővítésének lehetőségeire